"ASSALAMUALAIKUM SELAMAT DATANG KE HALAMAN RESEPI TIMUR BARAT "

Wednesday, August 6, 2008

CEMPEDAK GORENG


Cempedak goreng
(Cempedak ni pun aku baru petik dari dusun di taman melawati kl)

Bahan2
apa yang ada kat dapur masa nak buat tu. ( yang paling simple )

Tepung gandum
gula perang halus
air...
gaulkan semua tu, kemudian celupkan cempedak dan goreng, jadi lah macam dalam gambar atas.

Atau guna tepung goreng adabi yang dah siap, tinggal campur air je lagi.

Atau kalau rajin,
Bahan2...
tepung beras sikit
tepung gandum sikit
tepung ubi/jagung sikit
secubit kapur makan
secubit garam
sedikit gula ( agak2 lah )
sebiji telur
air
gaul semua bahan diatas, celupkan cempedak dan goreng garing. Dah siap.

4 comments:

liza said...

saya suka cempedak goreng,kalau beli rm3-4 makan sorang le

anakpakshaikh said...

sedapnya, saya suka

mahazan omar said...

http://penyakitkronikataljabbar.blogspot.com

salmiah said...

wah..semua makanan yang menyelerakan..terima kasih ats resepi2..boleh try masak nie..hehe

Pengedar Shaklee Terbesar Di Kuching Dengan READY STOCK